Bastu

BASTU

Välkommen att boka Stråvalla Fritidsförenings bastu

Bastun är tillgänglig alla dagar mellan 06.00 och 21.00.

Du som bokar ska ha fyllt 18 år och finnas på plats under bokad tid.

Det tar ca 30 minuter att värma upp bastun.

Pris per påbörjad 3 timmars period:

Medlem               390 kr

Ej medlem          900 kr

Betalning:           Swish nr 123 231 64 04, senast 12 timmar före hyrestillfället.Bankgiro nr 396-7874                                              senast 3 dagar före hyrestillfället. Ange namn och telefonnummer. Avbokning                                                senast 12 timmar innan hyrestillfället.

Boka bastu här

Ordningsregler:

• Använd handduk att sitta på
    • Bad i havet sker på egen risk
    • Städa efter dig, utrustning och instruktion finns
    • Lämna inget skräp efter dig
    • Bristfällig städning faktureras med 600 kr

Medlemsbastu

Dam- och herrbastu våren 2024 för medlemmar i SFF

Damer: Onsdagar kl 14-16, ojämna veckor med start den 17/1 t.o.m. 22/5. Bastuvärd: Lisbeth Ternrud.

Kvällstider för dambastun:

Kl. 18.30-20.30 tors 15/2, fre 15/3, Tors 18/4 och Fre 3/5. Bastuvärd: Aija Hertel

Herrar: tors 18/1, fre 16/2, ons 20/3, fre 19/4 och ons 15/5 Kl 19-21. Bastuvärd: Robert Gyllenhammar.

Kostnad: 50 kr per tillfälle.

Betalas med Swish på nummer 123 231 64 04.

Vid intresse av att vara bastuvärd vid andra tider, hör av er.

Frågor: Kontakta vår bastuansvarige Lina Buurstra tel. 073-9977122

------------------------------------------------------------------------------

Vi har en hjärtstartare i omklädningsrummet i bastun.

Hjärtstartaren är automatisk, den säger via röstmeddelande vad som ska göras. Starta med den gröna knappen på framsidan. Elektroderna fås fram genom att dra i det gröna gummit på undersidan av startaren. På baksidan av väskan finns pocketmask för att göra inblåsningar, sax för att klippa upp kläder samt rakhyvel för att ta bort hår där elektroderna ska fästas ( se bild till vänster).

Tänk på att alltid genomföra hjärt och lungräddning på personer som saknar andning/puls. Hjärtstartaren är ett komplement som hjälper till att vid vissa medicinska tillstånd som förmaksflimmer och liknande.

Lions har bidragit med medel så att SFF har kunnat införskaffa en hjärtstartare. Vi tackar Lion's för deras bidrag.