Bastu

Välkommen till vår bastu på Stråvalla Strand.

Här kan du boka tid i vårt bokningssystem.

Alla som fyllt 18 år är välkomna att boka bastun.

Man bokar i 3-timmarspass.

Kostnad : Medlemmar i SFF och i Stråvalla Båtklubb betalar 400:- per 3h.

Övriga betalar 500:- per 3h.

Bokning görs senast 25 timmar innan önskat pass, och ett bekräftelsemail kommer till den mailadress som angivits. Kod till dörren kommer 24 timmar innan bokningstillfället via mail.

Avbokningar ska göras senast 12 timmar före planerat tillträde.

Betalning av hyran ska ske antingen med Swish nr 123 231 64 04 dagen före hyrestillfället , alternativt via Bg 396-7874 senast tre dagar före hyrestillfället.

Du som bokar är ansvarar för städ av bastun efter bokat pass. Städutrustning finns och det finns även en instruktion om vad du förväntas göra. Skräp tar var och en med sig tillbaka. ( Kan man bära dit kan man bära hem).

Vi tar ut en avgift på 500:- vid undermålig städning.

Använd handduk att sitta på- glömt extrahandduk ? Vi har små handdukar som du kan köpa på plats  via Swish.

Tänk på att vara noga med hygienen. Lämna bastun ren o snygg som DU själv vill att den ska vara när du kommer.

Det tar ca 30 min för att värma upp bastun, givetvis beroende på vilken temperatur man önskar.

Frågor : Kontakta vår Bastuansvarige Martin Carlson, tel 072-3020085.

Bad i havet sker på egen risk .

Vi önskar er en trevlig bastustund och ett skönt svalkande bad!

------------------------------------------------------------------------------

Vi har nu en hjärtstartare i omklädningsrummet i bastun.

Hjärtstartaren är automatisk,den säger via röstmeddelande vad som ska göras. Starta med den gröna knappen på framsidan. Elektroderna fås fram genom att dra i det gröna gummit på undersidan av startaren. På baksidan av väskan finns pocketmask för att göra inblåsningar,sax för att klippa upp kläder samt rakhyvel för att ta bort hår där elektroderna ska fästas ( se bild nedan).

Tänk på att alltid genomföra hjärt och lungräddning på personer som saknar andning/puls. Hjärtstartaren är ett komplement som hjälper till att vid vissa medicinska tillstånd som förmaksflimmer och liknande.

Lions har bidragit med medel så att SFF har kunnat införskaffa en hjärtstartare. Vi tackar Lion's för deras bidrag.

Fritidsföreningen kommer att ordna med utbildningstillfälle under 2019.

Gilla oss på Facebook

Välkommen att teckna ditt medlemskap genom att betala in 300 kronor på Bg 396 - 7874 och ange din adress samt e-postadress.